some photos, some ideas, some links, just a blog...

by snikolas

Friday, December 01, 2006

Τι λες ρε που δεν υπάρχει ο Αι Βασίλης.

Θυμήθηκα βλέποντας ένα (από τώρα, έλεος) στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο τα Χριστούγεννα που έκανα πιτσιρίκι. Με μία λέξη μπορώ να τα χαρακτηρίσω μαγικά.

Οικογενειακώς, κάθε χρόνο την “κάναμε” για την δεύτερη πατρίδα μας την Ελβετία και κάναμε εκεί τις γιορτές. Η πρωτοχρονιά δεν ήταν το ίδιο μαγική για εμάς τα πιτσιρίκια γιατί τα μεγάλα δώρα τα παίρναμε από τον Αι Βασίλη αυτοπροσώπως (ω ναι) στις 25. Όταν λέω αυτοπροσώπως από τον Αι Βασίλη το εννοώ! Οι οικογένεια πλήρωνε κάποιον να ντυθεί Αι Βασίλης και στις 12 αυτός ο κάποιος ερχόταν με τα δώρα (που φυσικά είχαν αγοράσει οι γονείς μας). Το ότι δεν έλειπε κανείς από τους “μεγάλους” δεν μας πονήρευε καθόλου για την αυθεντικότητα του μασκαρά! Φυσικά με το που έμπαινε στο σπίτι ο fake Αι Βασίλης γινόταν της μουρλής. Φανταστείτε καμιά δεκαριά τέρατα, γιατί τέρατα ήμασταν μικρά και πως δεν μας πούλησαν ακόμη απορώ, να ζητωκραυγάζουν και να περιμένουν με αγωνία τα δώρα τους.

Για να πάρεις το δώρο σου, έπρεπε να πεις ένα χριστουγεννιάτικο τραγουδάκι ή ποίημα στον Αι Βασίλη. Αντιδραστικό μέλος της οικογένειας καθώς ήμουν, αρνιόμουν κατηγορηματικά να μάθω ένα χριστουγεννιάτικο ποίημα η τραγουδάκι, οπότε έλεγα πάντα ένα ποίημα που μου είχε μάθει η γιαγιά μου στα Ελληνικά και που φυσικά ουδεμία σχέση είχε με Χριστούγεννα! “Που να ξέρει το κορόιδο Ελληνικά” έλεγα από μέσα μου και του το τσαμπουνούσα!

Αλλά… ας αφήσω για λίγο τα Χριστούγεννα και ας μεταφερθώ σε κάποιο καλοκαίρι! Πρέπει να ήμουν περίπου 8 χρονών εκείνο το καλοκαίρι όταν η συζήτηση με την παρέα έφτασε και στον Αι Βασίλη. Πετάγεται ένας (τον θυμάμαι ακόμη τον ασχημομούρη) και λέει: Α, καλά… δεν υπάρχει Αι Βασίλης! Οι γονείς μας είναι που τα κάνουν όλα. Πετάγομαι και εγώ, με ύφος “τα ξέρω όλα και κάντε πέρα αυτόν τον καραγκιόζη” και του απαντάω: Τι λες ρε που δεν υπάρχει ο Αι Βασίλης!

Φυσικά ο διάλογος συνεχιστικέ για ώρα με ακράδαντη επιχειρηματολογία και από τις δυο μεριές. Η αλήθεια είναι πως απέτυχα να τον πείσω, όπως απέτυχε και αυτός (ναι για τον ασχημομούρη λέω) να με πείσει. Γύρισα σπίτι και εξιστόρησα στην μάνα μου γελώντας και μη μπορώντας να καταλάβω την βλακεία του φίλου μου που δεν καταλαβαίνει πως ο Αι Βασίλης υπάρχει! Την επόμενη χρονιά έμαθα την αλήθεια (και για όλα φταίει ο ασχημομούρης).

Τώρα, σειρά για μαγικά Χριστούγεννα έχουν τα ανιψάκια μου. Ωστόσο, fake Αι Βασίλης δεν έρχεται! Αυτό γιατί σήμερα, θεωρούν πως μπερδεύει τα παιδιά, δεν εμπιστεύονται τον ξένο που θα έρθει μέσα στο σπίτι κτλ κτλ. Κρίμα, γιατί αν και όντως πληγώνεσαι όταν μεγαλώνεις λίγο και μαθαίνεις την αλήθεια (ασχημομούρη θα σε βρω δεν θα σε βρω;) δεν παύει να είναι κομμάτι των παιδικών χρόνων που το νοιώθεις μαγικό ακόμη και μετά την αποκάλυψη της αλήθειας.

31 Comments:

  • At 12/01/2006 5:34 PM, Blogger Trilian said…

    επίσης ο superman έιναι ο Κλαρκ Κεντ! (μπουχαχαχα σατανικό γέλιο...)

     
  • At 12/01/2006 5:43 PM, Anonymous Anonymous said…

    Δεν υπάρχει Αι Βασίλης; Ρε, αει... - που θα'λεγα στον ασχημομούρη - που θα μας τα καταρρίψετε όλα. Φιλάκια παιδιά και καλό μήνα, δεν είναι άσχημο να ζούμε και με παραμυθάκια καμμιά φορά, μια αλλαγή από την γκρίζα καθημερινότητα δεν βλάπτει

     
  • At 12/01/2006 6:08 PM, Blogger Stavros Amanatidis said…

    endiaferon...
    katse na kanoume kanena koutsouvelo prwta, kai meta vlepoume ti 8a kanoume me ton ai-vasili.. :)

     
  • At 12/01/2006 6:14 PM, Blogger Ε.Α. said…

    kalo mhna!!!

    prwth fora pernaw apo to blog sou.
    h Schwarzwaelder thelei psygeio. sto bathos einai h kouzina?

    tha ksanarthw! :-)

     
  • At 12/01/2006 6:23 PM, Blogger snikolas said…

    Trilian, θα τιμωρηθείς και εσύ μαζί με τον ασχημομούρη!

    Y, καλό μήνα. Δεν είναι καθόλου κακό κάποια πράγματα να παραμένουν μαγικά.

    Stavro, ελπίζω κάποτε όταν κάνω παιδιά να μπορέσω να τα προσφέρω τα ίδια όμορφα Χριστούγεννα.

    the one thing won't cancel the other..., να ξαναέρθεις. Καλό μήνα. Η Schwarzwaelder? Θα σε απογοητέυσω λίγο καθώς είμαι από το γαλλόφωνο κομμάτι της Ελβετίας και όχι από το γερμανόφωνο. Με λίγη έρευνα όμως κατάλαβα πως μιλάς για τούρτα! :)

     
  • At 12/01/2006 7:50 PM, Blogger Attalanti said…

    A, αυτά είναι τα καλύτερα κομμάτια μιας παιδικής ηλικίας που θα σε συντροφεύουν πάντα. Τί σημασία έχει που το έμαθες; Κάποτε θα γινόταν... Τουλάχιστον ξέρεις πόσο σημαντικό είναι να γίνεται και για τους επόμενους. Υπέροχη νοσταλγική ιστορία, να'σαι καλά που μας την είπες και καλό μας μήνα!

     
  • At 12/01/2006 9:37 PM, Blogger KV said…

    A-ha! Στην δεύτερη πατρίδα σου τα δέντρα είναι στολισμένα από μέρες και μην τον πιστεύεις τον ασχημομούρη (στείλε σκίτσι να ψάχνω και εγώ!)ο Άγιος Βασίλης υπάρχει!!!!

     
  • At 12/02/2006 8:35 AM, Blogger Psipsinel said…

    :) ti oreo pedaki pou isoun nikola!
    kapote ipirxa ke ego "asximomouris" ke apokalipsa sta xaderfia pos den iparxi ai vasilis. den to ekana apo kakia omos, apla ithela na mathoun tin alithia .... :)

     
  • At 12/02/2006 10:50 AM, Blogger cindaki said…

    Τι εννοείς δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης;;;

    Πλάκα μου κάνεις, έτσι;

    Καλημέρα!

     
  • At 12/02/2006 11:25 AM, Blogger snikolas said…

    Attalanti, όντως είναι πολύ σημαντικό να το διατηρήσουμε και στις επόμενες γενιές.

    KV, θα σου στείλω ένα fax με το σκίτσο του. Λες να το στείλω και στην Interpol;

    Psipsinel, μόλις πιάσω τον ασχημομούρη θα έρθω σε συνεννόηση με τα ξαδέλφια σου για να τιμωρηθείς και εσύ! :p

    Sofi-k, αυτό έλεγα και εγώ, τον ασχημομούρη να τα πεις!

     
  • At 12/02/2006 2:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    θα μου κλάσεις τα αρχίδια ρε!

     
  • At 12/02/2006 4:57 PM, Blogger snikolas said…

    Ασχημομούρη αν είχες αρχίδια θα είχες το πραγματικό username σου.

     
  • At 12/02/2006 6:39 PM, Blogger Sophia said…

    Εγώ καν δεν θυμάμαι πότε κατερρίφθη ο μύθος του Άη Βασίλη στην οικογένειά μου, μια χρονιά θυμάμαι πως παρόλα τα αδιάσειστα σημάδια για την αγορά των δώρων από τους γονείς, ήμουν βέβαιη πως σίγουρα υπάρχει ο δωροφόρος, γιατί το ένα δώρο που βρήκα κάτω από το δέντρο, το είχα ζητήσει κρυφά, χωρις να τους το πω!!!! Αλλά προφανώς, θα με τσακώσαν να λιγουρεύομαι καμιά βιτρίνα (ή θα το κάρφωσε η αδερφή μου τώρα που το σκέφτομαι....). Πάντως, δεν μάσαγα και πολύ μικρή πως όλοι αυτοί με τα κόκκινα και τα μπαμπάκια ήταν ο εν λόγω, καθόσον φαινόταν από μακριά ότι τα γένια ήταν ψεύτικα (δεν ξεγελιόμουν εύκολα με κάτι τέτοια σάπια...) αλλά η ιδέα για μένα ήταν αληθινή!

     
  • At 12/02/2006 7:16 PM, Blogger jojo said…

    δεν ξέρω πότε έπαψα να πιστεύω στον Αι-Βασίλη,
    ούτε πως έγινε αυτό.
    γιατί θεωρώ οτι είναι πολύ ομορφο που τα θυμάσαι όλα αυτά τώρα.

    ίσως με κάποιον τρόπο επιλέξω να το ζήσουν και τα παιδιά μου.
    αλλά οι ασχημομούρηδες δυστυχώς χαλάνε το concept!

     
  • At 12/02/2006 7:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    Αφού για τα μικρά τέρατα υπάρχει, πρέπει να προσπαθούμε να τους το δείξουμε με κάθε τρόπο. Είναι ωραίο να πιστεύεις στα παραμύθια.

     
  • At 12/02/2006 7:57 PM, Blogger snikolas said…

    Sophia, τον απατεώνα τον “μυριζόσουν” απλά όπως είπες η ιδέα ήταν πέρα για πέρα αληθινή.

    Jojo, σίγουρα με κάποιον τρόπο θα το ζήσουν και τα παιδιά σου. Όπως βλέπεις… πάντα υπάρχει ένας “ασχημομούρης” για να χαλάσει το concept!

    Stefy, είναι ωραίο να πιστεύεις στα παραμύθια και είναι ακόμη πιο ωραίο όταν φτάσει η ώρα να μεταδώσεις εσύ το παραμύθι.

     
  • At 12/02/2006 9:39 PM, Blogger toolman said…

    δυστυχώς ή ευτυχώς ποτέ δε πίστεψα στον γενειοφόρο άγιο! από μικρός ήμουν καχύποπτος! κάτι μου βρώμαγε! ;-)

     
  • At 12/04/2006 9:55 AM, Blogger Gogo said…

    Xristougenna stin Elvetia???
    Se misoume oloi etsi!
    Thimasai ti elliniko poiima eleges? Tipou 28 Oktwvriou? ;-)
    Pantws, twra prepei na kaneis esi ton Ai Vasili sta ksaderfakia sou!
    e?

     
  • At 12/04/2006 10:15 AM, Blogger Unknown said…

    Χμμμ έβρισκα περισότερη ομορφιά και μαγεία στο γεγονός πως είναι άγιος και είναι πνεύμα και έρχεται αλλά δεν τον βλέπουμε γιατί όπως και σε όλα τα της θρησκείας μας έτσι και σε αυτό η μαγεία και η ομορφιά βρίσκεται στην πίστη και στην ελπίδα που αυτή δημιουργεί, καθώς και στην αλληγορία που κρύβεται πίσω από αυτά!

     
  • At 12/04/2006 10:51 AM, Blogger GLOBAL said…

    Χο-Χο-Χο είμαι μια ξένη άγιος-Βασίλης.
    Αυτή η Ελβετία όμως τα Χριστούγεννα μια μούρλια ρε ΄συ. (είμαι κι εγώ μισή ελβετίδα).
    Να κρατάει η μαγεία, σε όλα, για όσο την έχεις/ω/ουμε ανάγκη.

     
  • At 12/04/2006 11:31 AM, Blogger tzo said…

    Εγώ που δεν πίστεψα ποτέ στο Αι Βασίλη θα καώ στη κόλαση;

     
  • At 12/04/2006 1:23 PM, Blogger YO!Reeka's said…

    δεν θα σαταθώ στο κείμενο, αλλά στα σχόλια και συγκεκριμένα στο :
    «ελπίζω κάποτε όταν κάνω παιδιά να μπορέσω να τα προσφέρω τα ίδια όμορφα Χριστούγεννα» και
    «Jojo, σίγουρα με κάποιον τρόπο θα το ζήσουν και τα παιδιά σου»

    λοιπόν φιλοι και φίλες. ο σνικόλας φλερτάρει με το ζήτημα, είναι εμφανές. που πάει να πει ότι είναι ώριμος πλέον συναισθηματικά και ψυχικά για την πατρότητα. όσες κατάλαβαν, να αναλάβουν δράση :) :) :)

     
  • At 12/04/2006 2:21 PM, Anonymous Anonymous said…

    Στη δική μου την οικογένεια, δεν έπαιζε ο μύθος του Αι Βασίλη αλλά των καλικαντζάρων!Όταν ξυπνούσαμε το πρωί των Χριστουγέννων με τον αδερφό μου, βρίσκαμε το σπίτι διαλυμένο...Δαγκωμένα μελομακάρονα,άχνη από κουραμπιέδες στα χαλιά, χαρτί υγείας κρεμασμένο από τα φωτιστικά, ρούχα πεταμένα στα πατώματα. Η μανία της μητέρας μου με την τάξη και την καθαριότητα δεν μας επέτρεπε να σκεφτούμε ότι μπορεί να το είχε κάνει εκείνη. Και οι τσακωμοί με τους συμμαθητές σχετικά με την αλήθεια του θέματος άπειροι!!! Αααααχ!! Ωραία χρόνια...!

     
  • At 12/04/2006 2:52 PM, Blogger snikolas said…

    Toolman, πρέπει τότε να είσαι μεγάλη μαφία.

    gogo, το ποίημα που έλεγα δεν το θυμάμαι. Θυμάμαι μόνο την αρχή!
    - Από πού είσαι ποταμάκι;
    - Από τούτο το βουνό!
    Μπλα μπλα μπλα δεν θυμάμαι!!! Αλλά όπως βλέπεις… ουδεμία σχέση με Χριστούγεννα.

    Darthiir, ευτυχώς για μένα δεν χρειάστηκε ποτέ να στείλω γράμμα στον Αι. Νομίζω πως είναι καλύτερο να το ζεις από το να το φαντάζεσαι.

    Global, είσαι πατριωτάκι και δεν λες τίποτα τόσο καιρό;;;;; Θα σε μαλώσω! Μαγεία θέλουμε για πάντα!

    Allitnil, εγώ… δεν έχω πρόβλημα που δεν τον πιστεύεις… μόνο μην σε πιάσει ο Αι Βασίλης και σου ζητάει ρέστα! :p

    Gelial, ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΑΚΡΙΒΑ! :)

    Blogaki, ποπο… super φάση αυτή με τους καλικάντζαρους! Δεν το έχω ξανακούσει. Ωραία χρόνια δεν λες τίποτα.

     
  • At 12/04/2006 7:35 PM, Blogger €lisavet said…

    Εμένα μου το είχε αποκαλύψει η ξαδέλφη μου, ως μεγαλύτερη είχε αναλάβει αποστολή να μου αποκαλύπτει ό,τι μυστήριο ανεξιχνίαζε από τον κόσμο των ενηλίκων.
    Δεν μπορώ να πω ότι συγκλονίστηκα που δεν υπήρχε Άι Βασίλης, μάλλον μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε ότι ήμουν το θύμα μια καλά οργανωμένης φάρσας, με θύτες ολόκληρη την οικογένειά μου! Αποφασισμένη πήγα στη μητέρα μου να ζητήσω εξηγήσεις, για να πάρω την απάντηση:" Όσα παιδάκια δεν πιστεύουν στον Άι Βασίλη δεν παίρνουν δώρα".
    Περιττό να σας πω ότι πιστεύω και θα πιστεύω για πάντα, πως αυτός ο Άγιος ζει και βασιλεύει! Μη σας πω ότι προχτές τον πήρε κάπου το μάτι μου στην αγορά... :P

     
  • At 12/05/2006 2:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    Τι λες καλέ που δεν υπάρχει Άη Βασίλης?? Πίστεψες κι εσύ έναν ασχημομούρη?? Υπάρχει και δε θέλω αηδίες του τύπου "Να πας να σε δει κανάς γιατρός"!Εντάξει?Και ελπίζω να ήσουν καλό παιδί όλο το χρόνο διαφορετικά δωράκι γιοκ!Kisses! ;)

     
  • At 12/05/2006 11:23 AM, Blogger Βασιλική Παπαδημητρίου said…

    Αι Βασιλης;
    γιορτες;
    ποιο ειναι το θεμα μας;
    δεν καταλαβα!!!!
    ;pp

     
  • At 12/05/2006 2:43 PM, Blogger snikolas said…

    Evelina_z13, να μου στείλεις την λίστα να την δημοσιοποιήσω και να σε κάνω ρεζίλι! :p

    Deadend mind, ευτυχώς δεν χρειάστηκε να πάω στο κατηχητικό. Αλλά βλέπω πως την “παλεύατε” με card games! :)

    Elisavet, α πουλάκι μου τον είδες; Αν τον δεις ξανά, πες του πως θέλω να του μιλήσω, μου χρωστάει κάτι λεφτά!

    Georgia, έτσι όπως τα λες είναι παιδάκι μου, έτσι ακριβώς! :)

    Βασιλική, ξέρω πως δεν τις πολύ θέλεις αυτές τις γιορτές αλλά χαίρομαι που αποφάσισες να το ρίξεις στην πλάκα τουλάχιστον.

     
  • At 12/05/2006 7:47 PM, Blogger . said…

    καλέ ποιά αλήθεια; ο αη βασίλης υπάρχει, στο λέω εγώ που είμαι και δασκάλα ;)

     
  • At 12/07/2006 9:03 AM, Blogger snikolas said…

    Ε αν είναι έτσι… δασκάλα είσαι δίκιο θα έχεις! :p

     
  • At 2/02/2007 10:05 PM, Blogger Cinematia said…

    Τι να πω,κρίμα που το έμαθες έτσι.Εγώ πάλι κάνω ότι μπορώ για τους μικρούς μου μαθητές για να πιστεύουν στον Αι Βασίλη γιατί όλες οι παιδικές ψυχές έχουν ανάγκη απο την καλοσύνη του κοκκινοφορεμένου παππούλι...

     

Post a Comment

<< Home