some photos, some ideas, some links, just a blog...

by snikolas

Sunday, October 29, 2006

Ταξίδι στον χρόνο.

Πριν από πολλά πολλά χρόνια, βρέθηκα σε στρατόπεδο στην Σταυρούπολη Ξάνθης όπου και υπηρέτησα ένα μήνα, για να πάρω τα διακριτικά του Λοχία. Το χωριό είναι υπέροχο. Μικρό, παραδοσιακό, με καλτερίμι στους δρόμους πεντακάθαρο και μέσα στο πράσινο. Οι κάτοικοι είναι φιλικοί χαμογελαστοί και σχεδόν συζούν με τα άπειρα σκιουράκια της περιοχής που κατακλύζουν το χωριό. Είναι και το μοναδικό μέρος όπου και θήτευσα και που ήθελα να επισκεφτώ ξανά.










Το είχα πολλά χρόνια στο μυαλό μου αυτό το μέρος. Αυτό το ΣΚ βρήκα την ευκαιρία να επισκεφτώ και την Σταυρούπολη αλλά και την γύρω περιοχή όπου και είναι πανέμορφη. Αν και το χωριό έχει διατηρήσει τον παλιό παραδοσιακό στυλ, το πραγματικό ταξίδι στο χρόνο είναι το καφενείο στην πλατεία του χωριού. Έχει στους τοίχους του συλλογές που θα ζήλευαν αρκετοί συλλέκτες. Παλιά σίδερα σιδερώματος, ραδιόφωνα, φωτογραφίες, καθρέφτες και ρολόγια. Φυσικά και το καφενείο έχει θαμώνες μόνο άντρες! Όχι γιατί το χωριό δεν έχει νεαρόκοσμο αλλά γιατί ο νεαρόκοσμος προτιμάει να πηγαίνει στην διπλανή καφετέρια που μαζεύει μόνο νέους. ¨Ο ξένος με την κοπέλα του στο καφενείο μας¨ θα αποτελεί μάλλον για καιρό συζήτηση στο καφενείο. Δεν μπορώ να πω όμως, τα βλέμματα ήταν διακριτικά και οι θαμώνες επέστρεψαν στο χαρτί και στο τάβλι σχετικά γρήγορα.










Προτείνω εάν βρεθείτε προς τα εκεί, να αγοράσετε από το μαγαζάκι στην πλατεία με τα παραδοσιακά προϊόντα, κράνα, λικέρ με δυόσμο (μήπως η Ελληνική απάντηση στο mohito;) αλλά και φανταστικές μαρμελάδες βατόμουρο και φράουλα χωρίς ζάχαρη αλλά με μέλι. Έχει και άλλα πράγματα αλλά είπα να μην ¨σηκώσω¨ το μαγαζί όλο όποτε και δεν έχω γνώμη για τα υπόλοιπα.

Μέχρι στιγμής τραγικός απολογισμός της εκδρομής μια στραβωμένη ζάντα αλουμινίου (η δεύτερη που στραβώνω ρε μγτ, κάποιος εργολάβος έβαλε σίγουρα στοίχημα πως μπορεί να φτιάξει το grand canyon στο δρόμο…) και η περίεργη εξαφάνιση της δεύτερης μπαταρίας για την camera. Σοβαρές υποψίες και κατηγορώ ρίχνω στους εξωγήινους που εδώ και καιρό ζαχάρωναν την μπαταρία μου για να βάλουν μπρος το διαστημόπλοιο τους. Δεν είμαι κακός και δεν τους την έδινα, απλά δεν τα βρίσκαμε στην τιμή.

20 Comments:

  • At 10/29/2006 4:36 PM, Blogger Stavros Amanatidis said…

    nice..
    but, none of the photo links is working..
    :(

     
  • At 10/29/2006 5:22 PM, Blogger Psipsinel said…

    poli orea i ekdromoula :) ke i fotos ine poli orees

     
  • At 10/29/2006 6:10 PM, Blogger Johny said…

    Για την Σταυρούπολη δεν έχω λόγια.... αγαπημένο μέρος , θα ήθελα να ξαναπάω αυτή την φορά χειμώνα.

    Οσο για την υπερμπαταρία σου που έκλεψαν οι εξωγήινοι προτίνω Νικολούλη

     
  • At 10/29/2006 8:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    Πάρα πολύ πρόην φανταράκια σε ζηλέψανε νασαι σίγουρος. Πολύ θα ήθελα να ξαναπώ και γω στα μέρη τα παλιά που πέρασα την θητεία μου. Προτείνω να ξαναπάμε όλοι πάλι στα μέρη αυτά, όχι γιατι νοσταλγίσαμε αλλά γιατί φεύγοντας από αυτά μας μείνανε πράγματα που τότε τα βάζαμε σε δεύτερη μοίρα. Δεν είχαμε το μυαλό να εκτιμήσουμε τους ξεχασμένους ανθρώπους αυτούς.

    ΥΓ. Θα πάρει και άνθηση ο εσωτερικός μας τουρισμός.

     
  • At 10/30/2006 12:46 AM, Blogger rockordie said…

    Εγώ θεωρώ ότι αρκετά τα εκτιμήσαμε και τα τιμήσαμε τα μέρη που είμασταν φαντάροι, φτάνει πια ας πάμε και κάπου αλλού...

     
  • At 10/30/2006 10:30 AM, Blogger Gogo said…

    Nai, einai kala!
    Xairomai gia auto sou to post meta to proigoumeno!
    Keep walking!

     
  • At 10/30/2006 10:52 AM, Blogger Trilian said…

    συγνώμη τα χρήματα του fat boy μεχρι την Σταυρούπολη σε έφτασαν; σπαταλος είσαι βρε παιδακι μου!

     
  • At 10/30/2006 3:07 PM, Blogger tzo said…

    Αχ αυτοί οι εξωγήινοι όλα δικά τους τα θέλουν! Δεν γίνεται όμως πρέπει πρώτα να ζητούν…. Μπράβο που πήγες σε μέρη παλιά είναι πολύ όμορφο να επισκέπτεσαι αναμνήσεις!

     
  • At 10/30/2006 3:27 PM, Blogger YO!Reeka's said…

    κι εγώ στο καφενείο με τους παππούδες θα πήγαινα...!
    ωραις φωτό!

     
  • At 10/30/2006 5:29 PM, Blogger KV said…

    Ζήτω το MoGREEto!

     
  • At 10/30/2006 10:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    Εδώ......εκεί.....τι σημασία έχει....

    Πήρα απάντηση...

    Φιλιά Νικόλα μου!

     
  • At 10/30/2006 10:34 PM, Blogger €lisavet said…

    Πολύ γραφικά αυτά τα καφενεία, ειδικά στην επαρχεία...Βλέπεις τους γεράκους να πίνουν τον καφέ τους και να παίζουν παιχνίδια, να συζητούν, να διαφωνούν έντονα, ακόμη και να διαπληκτίζονται μπροστά ή μη απ'την τηλεόραση και βάζεις με το νου σου τι ιστορίες μπορεί να κουβαλά ο καθένας. Κάποιοι μάλιστα διηγούνται μερκές απ'αυτές, συχνότερα απ'την πρότερη δραστήρια ζωή τους κι εκεί είναι που μπορεί κανείς ν'ακούσει απ'τη μεγαλύτερη κουταμάρα μέχρι και απόσταγμα σοφίας, που σπάνια βρίσκεις συγκεντρωμένο σε βιβλία. Αξίζει όμως, όπως και να'χει, να επισκεφτείς ένα απ'αυτά. Έστω κι αν αποτελέσεις έτσι την ασχολία και το κουτσομπολιό των θαμώνων για καιρό ;)


    ps: Έχω άκρες και στο διάστημα :P

     
  • At 10/30/2006 11:52 PM, Blogger Sophia said…

    Σκηνή απείρου κάλου: η γράφουσα μετά ετέρου, σε πομάκικο καφενείο στην Ξάνθη! Απλά, άλλος πλανήτης! (Και ο καλύτερος καφές που έχω πιει στην ζωή μου).
    ;-D

     
  • At 10/31/2006 11:44 AM, Blogger loukoumaki said…

    bravo kamari mou pou kaneis ekdromoules! elpizo na eferes doro sti fili sou :)

     
  • At 10/31/2006 12:48 PM, Blogger Βασιλική Παπαδημητρίου said…

    ωστε ετσι!
    και εμεις εδω!
    καλαααααααα!!!!!
    τωρα να δεις, κυρ νικολινο!!!!

    λουκουμακι;;;;;;
    με ακους;;;;
    εκεινος ο καφες, επιβαλλετε πλεον!!!!
    ακους εκει!
    τςτςτςτςτςτςςς.....

    ;PPP

     
  • At 11/01/2006 12:54 AM, Blogger sevium79 said…

    kali fasi ...ante na apolithw kai egw kai sas to yposxomai oti tha xanapaw bolta meta apo 10 xronia...xxx

     
  • At 11/01/2006 8:50 PM, Blogger snikolas said…

    Stavro, όταν επιστρέψω σπίτι μου θα προσπαθήσω να επιδιορθώσω την κατάσταση με τις φωτογραφίες.

    Psipsinel, thanks

    Johny, το τηλ. Της Νικολούλης παρακαλώ.

    Nickgf, να σου πω… μόνο εκεί ένοιωθα ευπρόσδεκτος. Σε όλα τα άλλα μέρη που έκανα φαντάρος οι ντόπιοι δεν ήταν καθόλου φιλικοί (Κόρινθος Έβρος). Δεν θα ήθελα να ξαναπάω.

    Rockordie, αν οι ντόπιοι ήταν φιλικότεροι δεν θα είχα πρόβλημα να ξαναπάω… αλλά τώρα… ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλω να τους δω.

    Evelina_z13, θα κανονίσουμε για καφέ πολύ σύντομα.

    Gogo, χαίρομαι που χαίρεσαι!!! :)

    Trilian, ο fat boy έχει πληρώσει από τώρα τα αεροπορικά! Αλλά δεν σου λέω για πού για να σκάσεις από την ζήλεια σου!!! :)

    Allitnil, είναι όμορφα όταν έχεις όμορφες αναμνήσεις.

    Gelial, δείξε μου τον φίλο σου… :)

    KV, ΖΗΤΩ!!!

    Natalia, σου χρωστάω άλλη μία απάντηση.

    Elisavet, να μου δώσεις την μπαταρία μου πίσω. :)

    Sophia, ο καφές όντως τέλειος.

    Loukoumaki, όλο δώρα μου ζητάς. Αχάριστο πλάσμα!!! :)

    Deadend mind, καμία σχέση, οι μπαταρίες αγαπιόντουσαν τρελά. Η elisavet μου την έκλεψε.

    Βασιλική, που θα πάτε για καφέ;

    Sevium79, γιατρέ μου… και εγώ μετά από δέκα χρόνια περίπου τους επισκέφτηκα ξανά!

     
  • At 11/02/2006 11:32 PM, Anonymous Anonymous said…

    Και πήρα σήμερα ένα πολύ ωραίο μπλοκάκι....
    Μοιάζει με τεφτέρι!
    Βρε λες να σε γράψω πρώτο πρώτο;;;;;;

    Ωρέεεεεεεεε κονόμεςςςςς!!!!

    ΥΓ. Τίποτα δεν μου χρωστάς καλέ μου....τίποτα απολύτως. Όχι τέτοια μεταξύ μας...

     
  • At 11/03/2006 11:25 AM, Blogger Almost Famous said…

    φοβερό καφενείο και φοβερές φωτογραφίες!
    και μην πηγαίνεις κόντρα στους εξωγήινους, την επόμενη φορά μπορεί να σε εξαφανίσουν και σένα!! χαχα!

     
  • At 11/10/2006 5:24 PM, Blogger snikolas said…

    Almost… δεν θα τους αφήσω, θα τους δείξω εγώ! :)

     

Post a Comment

<< Home